سنگ مرمریت دهبید اسپایدر یکی از انواع سنگ های مرمریت است که توسط سنگبری رویال دهبید به عنوان سنگ صادراتی تولید و عرضه می شود. این سنگ در دو رنگ مشکی و قهوه ای سوخته موجود است و روی آن می توان رگه های طلایی رنگ به صورت اسپایدری یا تار عنکبوتی را مشاهده کرد.

دهبید اسپایدر مشکی

معدن سنگ دهبید اسپایدر در صفاشهر به فاصله 175 کیلومتری از شمال شیراز در استان فارس قرار دارد. این سنگ را می توان یکی از زیباترین سنگ های مرمریت تیره رنگ به حساب آورد. سنگ مرمریت دهبید اسپایدر را تنها سنگبری هایی که دارای دستگاه های پیشرفته برش و ساب هستند می توانند فرآوری و عرضه کنند. سنگبری رویال دهبید جهت عرضه سنگ مرمریت دهبید اسپایدر دارای مدرن ترین تجهیزات و ماشین آلات می باشد.

ویژگی های سنگ مرمریت دهبید اسپایدر

از مهم ترین ویژگی های سنگ مرمریت دهبید اسپایدر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جذب آب بسیار کم

مقاوم سایشی بالا

قابلیت ساب پذیری بالا به علت تراکم زیاد

دارای رنگ بسیار زیبا و منحصر به فرد

شفافیت بسیار بالا و بی نظیر

دهبید اسپایدر مشکی

از این سنگ زیبا می توان برای استفاده در لابی هتل و ساختمان های شیک مسکونی یا تجاری استفاده کرد. سنگ دهبید معمولا به صورت اسلب و یا در اندازه های بزرگ فراوری می شود. از دیگر کاربردهای این سنگ در حاشیه کف , پله و زیر پله و دور آسانسور است. مشتری می تواند اندازه و سایز دلخواه از این سنگ را سفارش دهد که با افزایش سایز، قیمت این سنگ نیز افزایش پیدا می کند. کف و دیواره، مهم ترین مکان هایی است که از سنگ دهبید می توان استفاده کرد. این سنگ برای نمای بیرونی ساختمان به دلیل اینکه در برابر نور خورشید مقاومت کمی دارد مناسب نیست.

آنالیز سنگ مرمریت دهبید مشکی

عنوان حداقل حداکثر
جذب آب 0.3 1.5
مقاومت فشاری 500 1500
مقاومت سایشی 2.5 6
وزن مخصوص 2.5 2.8
تخلخل حداقل petty 2.5

به علت وجود رگه های طلایی بهتر است پشت سنگ توری زده شود تا مقاومت کششی سنگ مرمریت دهبید اسپایدر حفظ شود.

مقایسه سنگ دهبید اسپایدر با سنگ امپرادور

سنگ مرمریت دهبید علاوه بر سورت روشن دارای سورت تیره نیز می باشد. برای کسانی که تمایل به استفاده از سنگ های با زمینه تیره دارند مرمریت دهبید اسپایدر می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. دهبید اسپایدر را بسیاری از کارشناسان با سنگ امپرادور که یک سنگ خارجی بسیار لوکس و گران قیمت است مقایسه نموده اند. سنگ امپرادور اسپانیا و سنگ مرمریت امپرادور دارک ترکیه نیز دارای زمینه ای کاملا تیره به رنگ قهوه ای سوخته می باشند که رگه های روشن روی آن دیده می شود این نقوش زیبایی خاصی را به این سنگ بخشیده است.

سنگ مرمریت دهبید مشکی نیز از این نظر شبیه به سنگ امپرادور است و سطح آن قهوه ای تیره و سوخته است که مایل به سیاه می باشد و به آن سنگ دهبید اسپایدر گفته می شود این سنگ همچنین رگه های روشن طلایی رنگی روی خود دارد و از آنجا که در کیفیت و زیبایی دست کمی از سنگ امپرادور ندارد، شما می توانید با قیمتی ارزان تر یک سنگ شیک و لوکس برای سنگ ساختمانی خود داشته باشید.

 

Sending
User Review
5 (1 vote)